دوره تری دی مکس عمدتا برای شبیه سازی در مقیاس بزرگ ، مدل های سه بعدی ، انیمیشن یا طراحی vfx استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک شرکت معماری می تواند از این راهنمای تری دی مکس یا هر یک از موارد بالا استفاده کند. بهترین راه برای یافتن این نوع مشاغل عضویت در سایت های کاریابی یا مرور برنامه های آموزشی تری دی مکس در Google است: پس از آموزش تری دی مکس ، می توانید بیشتر مشاغلی را که کارفرمایان سفارش می دهند بدست آورید.

یکی از رویدادهای اصلی V-Ray 3.0 و Chaos ، معرفی صفحه ابزار V-Ray است که یکی از اصلی ترین ابزارهای مورد نیاز شماست. در نسخه های قبلی ، آنها در زیر دسته هایی مانند دوربین ها و لامپ ها در رابط 3ds Max پنهان شده بودند. نگران نباشید ، آنها هنوز در یک مکان هستند ، اما هرج و مرج اکنون همه آنها را در یک مکان قرار داده است. مدتی طول خواهد کشید ، اما دانستن این امر باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد!

پردازش ابزار V-Ray
نوار ابزارها به بخشهایی تقسیم می شوند و این البته منطقی است. ما در کلاس آموزش 3d max هر بخش را بررسی خواهیم کرد. برخی از آنها آشنا خواهند بود ، اما من اطمینان دارم که نکات یا یادداشت های مفیدی را برای ابزارهایی که قصد استفاده از آنها را ندارید ارائه می دهم. در قسمت اول می توانید ویرایش کنید ، آخرین مجموعه فریم ها را بارگذاری کنید یا تنظیمات اصلی ارائه را باز کنید. آخرین دکمه به شما امکان می دهد تنظیمات جدید و سرعت را وارد کنید. مطمئن نیستم که هرگز از آن استفاده کنم ، اما برای کاربران جدید مفید است! از بین گزینه های از پیش تعیین شده انتخاب کنید یا لغزنده ها را برای سهولت استفاده تنظیم کنید.

می توانید نوار ابزار V-Ray را هر کجا که بخواهید متصل کنید. ممکن است در ابتدا خود را مجبور کنید که خود را مجبور به استفاده کنید ، اما به زودی این به طبیعت دوم تبدیل می شود

دوربین های V
از طریق نوار ابزار می توان به دوربین های 3 ولت دسترسی پیدا کرد. بدیهی است که شما دوربین اصلی فیزیکی خود را دارید و بسیار جذاب است. دوربین بسیار عالی! سپس دوربین گنبدی دارید که به شما امکان می دهد هر میدان دید را تا 360 درجه پردازش کنید. و سرانجام ، این دوربین استریوسکوپی را برای آن پروژه های فیلم سه بعدی که قرار داده اید شامل می شود!

هنوز از دوربین های داخلی Max استفاده می کنید؟ سعی کنید به دوربین فیزیکی بروید و تمام تنظیماتی را که به شما امکان کنترل بیشتر پردازش را می دهند ، جستجو کنید!

نوار نور V-Ray Lister
به نظر می رسد از گفتگوهای من با دیگر هنرمندان سه بعدی ابزاری است که به طور گسترده مورد سو استفاده قرار نمی گیرد. اگر صحنه شما کاملاً ساده باشد کاملاً منصفانه است – ممکن است بیش از حد مورد نیاز باشد. اما هنگامی که در صحنه خود چند چراغ دریافت کردید ، می خواهید از این ابزار استفاده کنید! این همه چراغ های شما را به همراه ویژگی های اصلی آنها لیست می کند. می توانید همه آنها را در یک مکان ویرایش کرده و از روشن و خاموش بودن دستگاه های صحیح اطمینان حاصل کنید. دیگر در صحنه خود پیمایش نمی کنید و برای انتخاب چراغ های خاص تلاش نمی کنید!

 

چراغ های نوار ابزار V-Ray
تنظیم انواع مختلف چراغ ها در V-Ray بخصوص پیچیده نبود ، اما به سادگی یک راه حل با یک کلیک نبود. وی ری 67 گزینه نور برای استفاده درست در نوک انگشتان به ما داد! این شامل Mesh Light است که برای لوازم جانبی روشنایی غیر یکنواخت بسیار مناسب است. بنا به دلایلی ، آنها تصمیم گرفتند گزینه روشنایی دیسک را حذف کنند ، اما هنوز هم به روش سنتی می توان به آن دسترسی داشت.

نوار ابزار V-Ray متفاوت است
این جایی است که V-Ray برخی از ابزارهای دیگر را که به دسته های شسته و رفته متعلق نیست ، ذخیره می کند. شما مواردی مانند Proxies ، Metaballs و V-Ray Fur دارید ، اما آنچه زیبا است این است که شامل چندین زیر بخش – از جمله تغییر مکان جابجایی V-Ray است. بنابراین ، به جای پیمایش در جریان های متغیر برای دسترسی به افراد V ، اکنون می توانید آنها را با یک کلیک ساده اضافه کنید. شگفت انگيز! اگر در پروژه های خود از HairFarm و Ornatrix استفاده کنید تغییراتی نیز وجود دارد.

امیدوارم نوار ابزار جدید شما را در معرض ابزارهای جدیدی قرار دهد که می توانید در گردش کار خود بگنجانید. این کار آنها را به جای مخفی شدن در پشت یک رابط دست و پا گیر ، در داخل صورت قرار می دهد

مواد نوار ابزار V-Ray
در اینجا گزینه های زیادی وجود ندارد ، اما این بخش شامل کمی قدرت است! دلیلی که من این را می گویم این است که صرفه جویی زیادی در زمان دارد. V-Ray به ما دو دکمه می دهد که با استفاده از آنها روند ایجاد مواد را تسریع می کنیم. درخشان! بنابراین با یک کلیک می توانید ویرایشگر مواد را باز کرده و در آنجا در مطالب V-Ray بنشینید تا منتظر شما باشند. گروه Chaos نیز همین اجرای را برای VRMats جدید (حداکثر 3ds Max) به ما ارائه داد. این نرم افزارها با بسیاری از نرم افزارهای دیگر سازگار هستند و من اکیداً توصیه می کنم به آنها عادت کنید.

من همه آماده ام برای ذخیره چند کلیک برای تکمیل روند ، بنابراین من حتی خیلی از این تغییرات ساده رابط کاربری را دوست دارم!

دکمه های بافر قاب V
اکنون ، وقتی به سمت مخزن فریم ها حرکت می کنیم ، متوجه می شویم که گروه Chaos تغییرات جالبی ایجاد کرده است. ردیف های دکمه بالا و پایین دارای یک بازنگری طراحی گرافیکی بودند و همچنین دکمه های جدیدی نیز وجود دارد! بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم …

 

اصلاحات رنگ مخازن V فریم
در گوشه پایین سمت چپ یک دکمه وجود دارد که به شما امکان می دهد اصلاحات رنگ از جمله قرار گرفتن در معرض ، تعادل رنگ سفید ، رنگ / اشباع ، تعادل رنگ ، سطح ، منحنی ها و موارد دیگر را فعال کنید. چه پرتابی! حتی می توانید فایل های خاص LUT را بارگذاری کنید تا دقیقاً به دنبال آن بگردید. یک ویژگی جالب جدید که فکر می کنم جدید باشد این است که اکنون می توانید تصاویر پس زمینه سفارشی اضافه کنید.

 

جلوه های لنز بافر قاب V
جلوه های این لنزها قبلاً در داخل کادر محاوره ای مخفی پنهان شده بود و اگر جلوی آن را می گرفتید بازگشت به آنها کمی دردناک بود. بنابراین شرمنده ام که گروه Chaos آنها را به صفحه خود تقسیم کرده است که از طریق دکمه گوشه پایین سمت راست در انتهای مجموعه اصلی قابل دسترسی است. اگر در پارامترها دستکاری می کنید تا ظاهر بی نقصی داشته باشید ، قابلیت مشاهده را جایگزین کنید یا آن را در صفحه دیگر باز نگه دارید

V-Ray همیشه به دنبال ارائه ویژگی ها ، ابزارها و پیشرفت هایی است که به ما امکان می دهد کار بهتری انجام دهیم. این یکی از آن نمونه هاست

قاب V-ray ارائه پایگاه داده متوقف
شاید متوجه آن نشده باشید اما در کنار دکمه پردازش در گوشه بالا سمت راست یک دکمه توقف قرار دارد. این البته پردازش را متوقف می کند. هیچ انقلابی در آنجا وجود ندارد. دوست دارم دکمه مکث دیگری را برای پشته ببینم! 3ds Max 2016 یک دکمه مکث برای فرایند پردازش معرفی کرده است ، بنابراین امیدوارم که فقط یک مسئله زمان طول بکشد تا Chaos Group از این الگو پیروی کند و پیاده سازی V-Ray خود را اجرا کند.