همانطور که می دانید در کسب و کارهای مختلف یکی از موارد مهم و تاثیرگذار که می تواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان شما شود، نوع لوگو و نحوه ی طراحی آن است که در نگاه اول معرف حوزه ی کاری شما خواهد بود. به همین دلیل آموزش طراحی لوگو بسیار اهمیت دارد و یادگیری چگونگی طراحی لوگو با دوره آموزش طراحی لوگو بسیار مفید است. در این مطلب به عنوان اولین بخش از آموزش طراحی لوگو ابتدا به بررسی تاریخچه ی لوگو های سیستم های معروفی مانند اینترنت اکسپلورر و edge که تقریبا اکثر مردم با آن آشنایی دارند می پردازیم و روند تغییرات در طراحی لوگو آن ها در طول زمان را برای شما آماده کرده ایم تا با طریقه طراحی لوگو بیشتر آشنا شوید.

چند کلمه در مورد Internet Explorer
قبل از شروع به تجزیه و تحلیل روش طراحی لوگو در این آموزش طراحی لوگو که برای اینترنت اکسپلورر انجام شده است، بیایید نگاهی دقیق تر به داستان پشت این مرورگر و اصول طراحی لوگو آن بیندازیم زیرا آن را دوست دارد و از آن متنفر است. در سال 1995 ، اینترنت اکسپلورر به عنوان گزینه ای پولی برای مایکروسافت ویندوز 95 ظاهر شد. این مرورگر بعداً مستقیماً در ویندوز 98 ادغام شد که منجر به استفاده گسترده از آن شد. در سالهای بعد ، اینترنت اکسپلورر مهمترین مرورگر اینترنت شد قبل از اینکه توسط موزیلا فایرفاکس ، اپل سافاری و گوگل کروم در سال 2010 از آن سبقت بگیرد. با شدت گرفتن رقابت در سال 2015 ، مایکروسافت برنامه جدیدی به نام Edge را تصویب کرد و به تدریج از مرورگر قدیمی Internet Explorer فاصله گرفت. .

بررسی اولین آرم ها برای اینترنت اکسپلورر در آموزش طراحی لوگو
در صورت بررسی چگونگی طراحی آرم برای اینترنت اکسپلورر مشخص می شود که عمدتا اولین آرم های آن مربوط به مایکروسافت بود که در دوره های آموزش ایده پردازی لوگو به آن اشاره می شود. در اصل فقط یک محصول ویندوز بود. اما با گذشت سالها ، مرورگر وب هویت نام تجاری خود را ایجاد کرده است. از سال 1995 تا 1997 ، Microsoft Internet Explorer با سه عنوان ساختار یافت. هر سه آرم در مدت زمان کوتاهی ایجاد شده اند زیرا این سه آرم با هم ترکیب شده اند: نام شرکت و یک نمودار. با این حال با بررسی نکات مهم در طراحی لوگو این شرکت ، ما سومین آرم اینترنت اکسپلورر ، نسخه 1996 را به همراه حرف E می شناسیم. از سال 1997 ، مایکروسافت گرافیک های ذخیره شده فقط برای نسخه های بعدی آرم را حذف کرد.

مرور روند طراحی آرم در آموزش طراحی لوگو
از سال 1997 ، لوگو اینترنت اکسپلورر تا حدودی بدون تغییر مانده است و نحوه ساختن لوگو آن فرقی نداشته است. نسخه های مختلفی وجود خواهد داشت ، اما دکمه آبی رنگ E مرورگر وب همیشه با یک دایره کمی بریده بریده از حرف E به راحتی قابل تشخیص بود. این نوع آرم نمادی بود که توسط شرکت های بزرگ دیگری مانند Apple و MasterCard استفاده می شد. آرم های نماد با شناسایی نام تجاری قوی همراه هستند زیرا بدون نام شرکت به آن پیوست شده اند و یادگیری طراحی لوگو این نوع آسان است.

در سال 2001 ، آرم آبی اینترنت اکسپلورر با ایجاد سایه برای ایجاد نمای عمق و طراحی لوگو حرفه ای، جلوه ای سه بعدی جزئی خواهد داشت. این در نسخه 2006 برجسته خواهد شد. دایره اطراف E با این نسخه به زرد تغییر می کند. این در نهایت با طراحی مجدد 2011 و 2012 ساده می شود. زرد نیز ناپدید می شود و فقط آبی باقی می ماند.

 

اج وارد می شود و هویت کاملاً جدیدی دارد
بهترین راه برای راه اندازی مجدد محصول نسبت به تعمیرات اساسی چیست؟ این دقیقاً همان کاری است که مایکروسافت هنگام راه اندازی Edge انجام داد: جانشین اینترنت اکسپلورر در سال 2015. همانطور که در آموزش طراحی لوگو گفته می شود اولین لوگو مرورگر Ed بسیار شبیه به نشان اینترنت اکسپلورر بود. این از یک E آبی تشکیل شده بود ، اگرچه همان سایه نسخه های قبلی نبود. تفاوت اصلی بین این دو نسخه بیضی بود که زمانی نامه را همراهی می کرد. آرم Edge از مفهوم دایره برای ایجاد انتهای تیز استفاده کرده است. این منطقی بود زیرا لبه به معنی کانتور یا تیز است. البته این یک اشاره به آرم اینترنت اکسپلورر است. ممکن است تصور شود که این نسخه جدیدی از محصول اصلی است.

در سال 2019 ، مایکروسافت سرانجام با طراحی مجدد لوگو Edge از حالت عادی خارج شد. برای یک بار هم که شده در زمینه تکنیک های طراحی لوگو ، به نظر نمی رسد صدمین طراحی مجدد آرم اصلی باشد. این بار طرح لوگو گردتر بود. می توانید یک موج یا حتی حرف E را مشاهده کنید ، که همچنان موضوع مشترک بین تمام نسخه های این آرم ها برای اینترنت اکسپلورر و اج است. با این حال ، این شکل نیست که باعث جلب توجه می شود ، بلکه چندین سایه مختلف برای اولین بار است. از آبی به فیروزه ای به سبز می رسیم. توجه به این نکته در آموزش طراحی لوگو مهم است که سایه زنی یکی از بزرگترین روندهای آرم در حال حاضر ، به ویژه در وب است. فقط باید آرم اینستاگرام را به عنوان نمونه ذکر کنیم. با این حال ، استفاده از سایه بان برای مرورگر اینترنت یادآور آرم Mozilla Firefox ، یکی از رقبای آن است. به طور خلاصه ، چه بخواهید و چه نخواهید ، باز هم یک طراحی کاملا متفاوت با چند نسخه اخیر است.

کاملاً جدید: یک آرم جدید برای Microsoft Edge

چگونه می توان برای آموزش طراحی لوگو خود از Internet Explorer یا Edge الهام گرفت
روش های زیادی برای الهام گرفتن از اینترنت اکسپلورر و مارک اج وجود دارد. اولاً ، آرم آنها اغلب ساده و نمایشی است و آنها را برای دنیای دیجیتال ایده آل می کند. همچنین لازم به ذکر است که رنگ آبی یکی از پر استفاده ترین رنگ ها برای آرم ها است. این بدان دلیل است که رنگ آبی علاوه بر اینکه در کل یکی از دوست داشتنی ترین رنگ ها است ، با دانش و اعتماد به نفس نیز همراه است. همچنین ، به راحتی طراحی مجدد جزئی آرم خود را انجام دهید تا آن را با زمان و روند سازگار کند. همانطور که اینترنت اکسپلورر طی سالهای گذشته انجام داده است ، عناصر مهم برقراری ارتباط بین نسخه ها را حفظ کنید. تا حدی ، این تمایل به حفظ تصویر تجاری مدرن است.

خب به انتهای این بخش از آموزش طراحی لوگو رسیدیم.