اندکی پس از عرضه رسمی Mac های جدید که از پردازنده M1 اپل پشتیبانی می کردند ، هجوم زیادی از نارضایتی کاربران و شکایت از مشکلات این محصولات به انجمن پشتیبانی اپل رفت. بسیاری از خریداران مک جدید هنگام بازیابی یا نصب مجدد Mac OS ig ، با صفحه هشدار زیر روبرو می شوند که استفاده از دستگاه را غیرممکن می کند.

در آخر هفته که به تازگی به پایان رسیده است ، مقامات اپل راه حلی برای این مشکل ارائه داده اند. این مسئله بیشتر برای افرادی رخ می دهد که قبل از به روزرسانی در macOS ig Sur 11.0.1 سعی در بازگرداندن یا پاک کردن دستگاه داشتند. کوپرتینوس برای چنین مشکلی توضیحات زیر را ارائه داد:

اگر سعی کرده اید دستگاه های مبتنی بر تراشه M1 را قبل از بروزرسانی به Mac OS X 11.0.1 پاک کنید ، ممکن است نتوانید دستگاه خود را با macOS Recovery بارگیری کنید. در این حالت ، پیامی با عنوان “هنگام تهیه به روزرسانی خطایی روی داد. به روزرسانی نرم افزار سفارشی نشد. دوباره امتحان کنید.” صفحه نمایش داده می شود.

در ابتدا ، اپل پیشنهاد کرد که برای ایجاد یک درایو فلش قابل بوت دیگر از Mac استفاده کنید ، سپس مراحل نصب را ادامه دهید.

در غیر این صورت ، در اینجا 17 مرحله برای حل این مشکل با کمک برنامه ترمینال پیش روی شما آورده شده است ، اگر نمی خواهید روش قبلی را انجام دهید یا به دستگاه دیگری که سیستم عامل Mac شما نصب شده دسترسی ندارید ، می توانید مراحل را دنبال کنید.