در آموزش سینما فوردی به زبان فارسی امروز ، کنستانتین موروماتسوف ما را راهنمایی می کند که چگونه صحنه “گیاه سایبری” خود را با استفاده از تکنیک MoSpline / Spline-wrap در Cinema4D بسازیم بعد از تمرین ، کنستانتین قبل از تنظیم همه چیز برای شبیه سازی نهایی ، کارخانه ربات ما را با استفاده از ابزار پنوماتیک حرکت می دهد. موفق باشید!

برای ساختن این ظاهر ما از MoSpline مدولار ، بسته بندی spline و مدوگراف شبیه ساز ، همراه با تغییرات توربین بادی استفاده خواهیم کرد. این آموزش همچنین به شما نشان می دهد که چگونه با استفاده از Danel Shader (صفحه مورد علاقه من در C4D) چیزهای ساده اما مفیدی بسازید و نکاتی را برای ایجاد انیمیشن هایی با و بدون قاب صفحه ارائه می دهد. بیایید شروع کنیم!

افزودن پرونده / پسوند:
فایل های پروژه را برای این آموزش رایگان cinema 4d بارگیری کنید
مرحله 1
برای ساختن شی اصلی ، از MoSpline و Spline Wrap استفاده خواهیم کرد. کار خود را با ساختن اجاق کوره شروع کنید (Material> First> Cylinder) – با ارتفاع 200 متر ، دایره 2 متر و ارتفاع 23. سپس تنظیم کنید (C روی صفحه کلید).

گام 2
با انتخاب یک حلقه (U ~ L) ، شروع به حرکت بخشهای بالایی از پایین کنید.

تبلیغات
مرحله 3
اضافه کردن جزئیات را با استفاده از Extrude (D روی صفحه کلید) و Extrude Inner (روی صفحه کلید) به تعداد کم و در حدود 1m شروع کنید. مطمئن شوید که گزینه ذخیره شده است تا همه چند ضلعی های انتخاب شده ذخیره شود.

مرحله 4
با انتخاب چند ضلعی ها با انتخاب حلقه و استفاده از ابزار Extrude ، به افزودن جزئیات ادامه دهید. این روش ساده بدون ایجاد مدل سازی زیاد به ایجاد مش پیچیده به نظر می رسد.

مرحله 5
در پایین شی با استفاده از Extrude و Bevel بدون تقسیم (M ~ S) جزئیات را اضافه کنید.

مرحله 6
در قسمت بالا با استفاده از Extrude Inner و Extrude پایه گل را تشکیل دهید. انتخاب های چند ضلعی را برای بایگانی کردن نتیجه مورد نظر خود منتقل و مقیاس بزنید

مرحله 7
ادامه افزودن جزئیات و ایجاد چراغ قوه در انتهای گل.

مرحله 8
حاشیه گل را با انتخاب یک حلقه و استفاده از یک مهره با یک افست داخلی تعریف شده ~ 0.2 متر ، یک تقسیم مشخص شده به 5 و یک نوع مشخص محدب انتخاب کنید.

مرحله 9
تمام چند ضلعی هایی را که می خواهید روشن شوند انتخاب کرده و یک انتخاب را انتخاب کنید (انتخاب> تنظیم انتخاب) تا بعداً بتوانیم مواد را اعمال کنیم.

مرحله 10
ایجاد یک شی MoSpline (Mograph> MoSpline) ؛ MoSpline یک مولد ستون فقرات از ماژول MoGraph 2 است و برای ایجاد و متحرک سازی ستون فقرات گیاهی بسیار مفید است.

مرحله 11
در زبانه MoSpline Simple Properties ، طول را متناسب با ارتفاع جسم اصلی تنظیم کنید (در مورد من 213 متر است) ، سپس تعداد پله ها را کاهش دهید (80) ، تعداد قسمت ها را افزایش دهید (13) ، زاویه ها را تنظیم کنید ( 147 P و 87 B) ، و با مقادیر Curve ، Bend و Twist (به ترتیب 38 ، 33 و 110) بازی کنید تا چیزی که از آن راضی باشید بدست آورید. به یاد داشته باشید ، ارزش های من در اینجا فقط باید به عنوان یک تسهیل کننده عمل کنند ، مهم است که به نظر شما درست باشد!

مرحله 12
یک طراح Spline Wrap Designer (Mograph> Spline Wrap) ایجاد کنید و آن را به زیر شی اصلی اضافه کنید. MoSpline خود را به قسمت Spline در ویژگی Spline Wrap object بکشید و محور را به Y + تغییر دهید.

مرحله 13
یک جسم استوانه ای دیگر ایجاد کنید – با شعاع ~ 3 متر (کمی بزرگتر از شعاع متوسط ​​جسم اصلی) ، ارتفاع 0.3 متر و جهت + Z.

مرحله 14
یک Cloner Object ایجاد کنید (MoGraph> Cloner Object) ، و استوانه جدید را به آن اضافه کنید. در ویژگی های Object Cloner ، حالت را به شی تغییر دهید ، MoSpline را به قسمت شی بکشید ، حالت را به فاز تغییر دهید ، فاز را کمی کمتر از طول MoSpline ما تنظیم کنید ، گزینه ها را بر اساس بخش و چرخش صاف بررسی کنید ، سپس در صورت لزوم مقادیر شروع و پایان را تنظیم کنید. می توانید دلار را به هر مقداری تغییر دهید (به عنوان مثال 50٪) تا سیلندر در امتداد MoSpline حرکت کند همانند فیلم جلوه نهایی.

مرحله 15
یک جسم کره ای با شعاع کوچک (~ 10 متر) ، از نوع نیمکره ایجاد کنید و آن را در پایین حرکت دهید – این پایه گیاه خواهد بود.

مرحله 16
با استفاده از Extrude جزئیات را به پایه اضافه کنید ، سپس چند ضلعی هایی را که می خواهید برجسته شوند انتخاب کرده و انتخابی را تعیین کنید.

مرحله 17
یک شی سبک ایجاد کنید و در برگه General ، رنگ را تنظیم کنید ، قابل مشاهده را به قابل مشاهده تغییر دهید ، گزینه را بدون روشنایی علامت بزنید ، علامت توزیع ، طیف و نور GI را بردارید. در زبانه Details ، Falloff را به Inverse تغییر دهید (استفاده از Falloff باعث کم نور شدن نور می شود). در برگه Visibility ، فاصله خارجی را به 10 متر و روشنایی را به 300 ~ تغییر دهید.

مرحله 18
یک شی شبیه ساز ایجاد کنید و نور را به آن اضافه کنید. در ویژگی های Object Cloner ، در زبانه Object Change Mode to Object ، MoSpline ما را به قسمت Object بکشید ، Change Mode to Count ، Count to 1 ، گزینه را بر اساس بخش بررسی کنید. حالا مقدار جبران را تغییر دهید تا جسم سبک در لبه گل قرار بگیرد (در مورد من 99.5٪).

مرحله 19
یک شی wind باد ایجاد کنید (اشیا>> ذرات> باد) آن را بچرخانید و تنظیمات را تنظیم کنید (به عنوان مثال – سرعت باد: 1 ، گرداب: 51.08٪ ، فرکانس گرداب: 40.65٪).

مرحله 20
در خصوصیات شی ، در بخشهای حالت تغییر شامل (برای در بردن همه متغیرهای ذره) – توجه داشته باشید که MoSpline با عرض جغرافیایی ، گرداب ، جاذبه ، چرخش و دو ذره کار می کند.