اخیراً آمازون گزارش داده است که دستیار صوتی الکسا به فناوری یادگیری ماشین مجهز است. طبق گفته این شرکت ، الکسا اکنون می تواند دستورات صوتی را به اهداف کاربر برساند. به عنوان مثال ، هرچه فرد از الکس بخواهد چای بنوشد ، احتمال اینکه فرد تایمر تنظیم مجدد چای را تنظیم کند ، حتی اگر صراحتاً ترتیب را بیان نکند ، بیشتر است.

با این بهینه سازی ، دستیار صوتی آمازون می تواند به مدت 10 دقیقه به سوال فوق پاسخ دهد و سپس از شما می خواهد که آیا تایمر برای آن تعیین کنید. آمازون می گوید الگوریتم هایی برای پیش بینی اهداف مصرف کننده ایجاد کرده است. البته طبیعی است که همیشه انتظار آنها را نداشته باشیم.

این شرکت می گوید آنها از یک مدل محرک یادگیری عمیق برای پیش بینی اهداف کاربر استفاده کرده اند که جنبه های مختلف محتوای مکالمه را در نظر می گیرد ، از جمله متن مکالمه فعلی کاربر با الکسا و نحوه تعامل وی با پیشنهادهای چندرشته ای. اگر این مدل محرک محتوای مناسبی پیدا کند ، خدمتی را برای دستیابی به هدف نهایی ارائه می دهد. این پیشنهادات بر اساس رابطه ای است که از تعامل کاربر شناخته شده است.

در ماه سپتامبر ، آمازون یک سیستم چت طبیعی را راه اندازی کرد که به کاربران امکان می داد بدون ابراز نام دستیار صوتی با یکدیگر صحبت کنند. اکنون ، افزودن این فناوری یادگیری ماشین می تواند گام مهم بعدی در توسعه الکسا باشد. اما نکته اصلی این است که چگونه می توان اهداف کاربر را حدس زد. اگر آمازون به این توانایی دست یابد ، می تواند درخواست های کاربر را بدون صدور دستورات شفاهی اجرا کند.