یکی از ساده ترین و مطمئن ترین راه های خرید در دیجی کالا بررسی نظرات کاربران در مورد محصولات است ، اما روند تأیید بسیاری از محصولات چگونه است؟ دیجی کالا برای تأیید یا رد نظرات کاربران ، یک سیستم هوش مصنوعی پیاده سازی کرده است. با وجود چالش ها و محدودیت های فراوان در زمینه هوش مصنوعی ، تیم محتوای دیجی کالا با همکاری تیم بزرگ داده خود توانسته اند در سطح سیستم عامل های فروش آنلاین جهانی تجربه کسب کنند.

چرا هوش مصنوعی؟

پیش از این ، Digikala از کارمندان برای تجزیه و تحلیل دستی بازخورد کاربر و نمایش آن در وب سایت و برنامه خود استفاده می کرد ، که این یک روند دشوار و وقت گیر بود. منابع انسانی با خواندن هر نظری که برای یک محصول خاص وارد شده بود ، تعیین کرد که آیا این نظر برای نمایش در بخش نظرات آن محصول مناسب است یا خیر.

هر روز ، کاربران بیش از 30،000 نظر درباره محصولات مختلف را در وب سایت و برنامه Digikala ثبت می کنند. بررسی این حجم از نظرات توسط کارکنان منابع انسانی بسیار دشوار ، زمان بر است و احتمال خطا را افزایش می دهد. با افزایش روزافزون کاربران دیجی کالا و ساده شدن روند بازخورد ، این بخش نقش مهمی در راهنمایی کاربران هنگام انتخاب و خرید محصولات دارد. در نتیجه ، تعداد نظرات ثبت شده نیز در حال افزایش است.

اگر دیجی کالا برای تأیید و رد نظرات به هوش مصنوعی روی نیافته بود ، جامعه بشری باید تا پایان سال 99 پوشش نظر را برای بیش از 70 نفر گسترش دهد ، با این تعداد ، تأیید نظر به سرعت ارائه نمی شود و نظرات باید باشد. معاینه دستی.

با استفاده از این سیستم هوش مصنوعی ، تیم توسعه محتوای دیجی کالا ، که پروژه های مربوط به بررسی کاربران را مدیریت می کند ، از یک راه حل ساده تر برای تأیید و رد نظرات استفاده می کند که به آنها امکان کنترل بیشتری بر محتوای نظرات را می دهد. در واقع ، تأیید خودکار نظرات و کاهش زمان به تیم محتوا اجازه می دهد تا از قابلیت های اظهار نظر استفاده کرده و در نتیجه عملکرد جدید و ارزشمندتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

هوش مصنوعی برای تأیید یا رد نظرات در Digikala چه کاری انجام می دهد؟

استفاده از هوش مصنوعی در مشاغل آنلاین در جهان بسیار گسترده است ، اما اجرای این سیستم بسیار دشوار و وقت گیر است. اکثر کاربران فکر می کنند که این فرآیند با تعیین تعداد محدودی از کلمات کلیدی و نوشتن یک برنامه رایانه ای ساده قابل انجام است. در واقع ، برای تهیه چنین سیستمی ، نیاز به استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین (NLP) و ابزارهای دیگر است تا با گذشت زمان نتیجه مطلوبی حاصل شود.

برای انجام این کار ، شما باید هوش مصنوعی را بر روی داده های واقعی آموزش دهید. این داده ها شامل نظراتی است که کاربران قبلاً در Digikala ارسال کرده اند. این مدل با استخراج الگوهای خاصی الگوهای محتوایی خاصی را رد یا تأیید می کند. سیاست های مناسب گروه محتوایی بسیار مهم است ، به عنوان مثال ، استفاده از برخی از کلمات در یک نظر ممکن است منجر به رد آن ، نظر بی ربط و محصول و … شود.

برای جلوگیری و جلوگیری از بروز خطا ، علاوه بر پیاده سازی سیستم هوش مصنوعی ، تیم آنالیزور به کار خود ادامه می دهد و به طور تصادفی بررسی های تایید شده AI را اسکن می کند. هوش مصنوعی Digikala 75٪ نظرات را مشاهده می کند ، 25٪ باقیمانده توسط HR بررسی می شود. با این کار تعداد خطاهای سیستم کاهش می یابد و ایده ها و راه حل های بهتری برای به روزرسانی سیستم در دسترس خواهد بود.

چگونه کاربران می توانند در تأیید یا رد نظرات شرکت کنند؟

با این اوصاف آیا اصلاً سیستم AI Digikala معیوب است؟ لازم به ذکر است که هوش مصنوعی خطا پذیر نیست. بررسی ها نشان می دهد که این سیستم بسیار موفق است و نظرات کاربران را با دقت بیش از 99٪ رد یا تأیید می کند.

دیجی کالا برای کمک به کاربران در ارسال نظراتی که به اشتباه توسط هوش مصنوعی تأیید شده اند ، راه حلی برای این اشکالات احتمالی و محدود ارائه داده است. وقتی روی کادر تأیید زیر هر نظر کلیک می کنید ، آن نظر بلافاصله در صف بررسی نیروی کار قرار می گیرد و اگر هوش مصنوعی به اشتباه آن را تأیید کند ، رد می شود.

ما توصیه می کنیم اگر هنگام خواندن نظرات محصول ، نظری را مشاهده می کنید که ممکن است به اشتباه تأیید شده باشد آن را با کلیک بر روی پرچم گزارش کنید تا توسط کارکنان بررسی شود. این امر نظرات تأیید شده اشتباه را حذف می کند و همچنین به تیم فناوری Digikala کمک می کند تا خطاهای AI را کاهش دهد.