اپل و فیس بوک با یکدیگر گفتگو کردند و گفتند که دیگری حریم خصوصی کاربران را نقض می کند. این اختلافات پس از نوشتن نامه ای توسط اپل به طرفداران مختلف حقوق بشر و حریم خصوصی مانند بنیاد مرزهای الکترونیکی و دیده بان حقوق بشر در مورد توضیح محدودیت های حریم خصوصی در iOS 14 آغاز شد.

جین هوارت ، مدیر حریم خصوصی جهانی اپل ، گفت: “مدیران اپل به صراحت اعلام کردند که هدف آنها جمع آوری هرچه بیشتر اطلاعات در مورد محصولات شخص ثالث و شخص ثالث برای ایجاد مشخصات کاربر دقیق و کسب درآمد است.” آنها را “این بی احترامی به حریم خصوصی بیشتر و بیشتر محصولات در حال گسترش است.”

این بیانیه سریع پاسخ فیس بوک را گرفت. این غول شبکه های اجتماعی گفت که اپل در تلاش است تا کاربران را از مسائل مربوط به حریم خصوصی دور کند. ادعای این شرکت اشاره به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی است که در اوایل ماه نوامبر در مورد گزارشات مربوط به اجرای برنامه های کاربران Mac ظاهر شد. بسیاری از محققان امنیتی و فعالان حریم خصوصی گفتند که اپل شروع به جمع آوری مقادیر زیادی از اطلاعات کاربر Mac بدون اطلاع کاربران کرده و اجرای برنامه ها را به تأخیر می اندازد.

اگرچه اپل صریحاً این ادعاها را انکار می کند ، اما فیس بوک همچنان از آنها بهانه ای برای حمله به این شرکت استفاده می کند. فیس بوک گفت: “[اپل] از اولویت بازار استفاده می کند تا اولویت خود را در جمع آوری اطلاعات شرکت قرار دهد ، استفاده از اطلاعات مشابه برای رقبا تقریباً غیرممکن است.”

این غول شبکه های اجتماعی می گوید: “آنها ادعا می کنند که هدفشان حفظ حریم خصوصی است ، اما همه چیز به سودآوری بستگی دارد.” ما فریب نخوردیم. “همه اینها در مرحله تبدیل تجارت اپل از یک تولید کننده سخت افزار نوآور به یک شرکت نرم افزاری و رسانه ای است.”

اپل با عرضه iOS 14 امسال ویژگی های جدید حریم خصوصی را اعلام کرد. یکی از این ویژگی ها به کاربر اجازه می دهد تا انتخاب کند کدام برنامه ها برای اهداف تبلیغاتی ردیابی کنند. تاکنون ، همه برنامه ها به محض بارگیری و نصب ، کاربران را به طور پیش فرض ردیابی می کردند.

با این حال ، اپل اکنون انتشار این ویژگی ها را تا اوایل سال 2021 به تأخیر انداخته است. این شرکت می گوید چندین توسعه دهنده درخواست وقت اضافی دارند زیرا آنها هنوز آماده انجام تغییرات نیستند. بسیاری از این مشاغل از جمله فیس بوک با تبلیغات زندگی می کنند و ویژگی جدید iOS 14 به کسب و کار آنها آسیب می رساند.

گروه های مدافع حقوق بشر با انتقاد از این تاخیر اظهار داشتند به تأخیر انداختن تأمین به نفع کاربران نیست. با توجه به اینکه این ویژگی ها برای کاربران است ، اپل نباید تصمیمات خود را بر اساس نظرات توسعه دهندگان قرار دهد و منافع کاربران را به خطر بیندازد. جین هوارت در پاسخ به انتقادات گفت اپل کاملاً به این قابلیت های محرمانه پایبند خواهد بود. با این حال ، آنها فیس بوک را به نصف تقسیم کردند ، این همه تقصیر آنها نیست.

فیس بوک می گوید این قابلیت های حفظ حریم خصوصی به سیستم عامل های کوچک تجاری آسیب می رساند. این مشاغل به شدت وابسته به شناسایی و تعریف دقیق کمپین های تبلیغاتی هستند تا سرمایه های آنها هدر نرود. فیس بوک ادعا می کند که آنها با شیوع ویروس کرونا مشکلات زیادی را تجربه کرده اند و محدودیت های اپل آسیب بیشتری به آنها وارد می کند.