پس از اینکه صنعت خودروسازی ایران در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت ، شرکت های ایرانی در بحث همکاری با شرکای خارجی شانه خالی کردند. حالا بعد از مدتی ، سایپا با تکیه بر نیروهای داخلی و بدون کمک شریک خارجی ، یک مدل ایرانیزه شده از خودروی رنو L90 را طراحی و توسعه داد.

طبق گفته گروه خودروسازی Cypa ، ما از توانایی های قراردادی خود با شرکت رنو استفاده کرده ایم تا این محصول جدید را با استفاده از پلت فرم Renault Nissan Group 0 توسعه دهیم و این ساختار به روز شده را به نام خود ثبت کنیم. خودروی ذکر شده سایپا P90 ، کلاس کلاس سدان های متوسط ​​است و در آینده ای نزدیک از جاده های ما عبور خواهد کرد.

با بهره گیری از ظرفیت داخلی سازی که طی چندین سال همکاری رنو و سایپا در کشور شکل گرفته بود ، این فرصت برای سایپا فراهم شد که یک سدان مدرن مدرن P90 بدون نیاز به قطعه خارجی تولید کند و بنابراین نه تنها مدل ایرانیزه شده. از نظر کیفیت از مدلهای کنونی رنو کم نیست اما با تلاش جوانان ایرانی و حمایت سایپا انتظار می رود در بسیاری از زمینه ها از کیفیت برتر برخوردار باشد.

مدرن سایپا P90 سدان با حداکثر داخلی سازی

سایپا P90 فقط یک فیس لیفت L90 نخواهد بود بلکه یک خودرو بهبود یافته در ظاهر و فضای داخلی است که تفاوت های قابل توجهی نسبت به نمای خارجی و مدل قبلی دارد. سایپا P90 از نظر آپشن ، امکانات رفاهی و ایمنی بسیار بالاتر از رنو L90 است و ویژگی های به روزتری روی آن دیده می شود.

 

در قسمت جلوی سایپا P90 ، طراحی متفاوت و جدیدتری از L90 به تصویب رسیده است و خطوط جدید طراحی سایپا در شکل ظاهری آن دیده می شود. چراغ های جلو به اجزای جدید و جزئیات بیشتری مجهز شده اند و ساختار فعلی بیشتری نسبت به مدل رنو L90 دارند و روند طراحی فعلی را دنبال می کنند. چراغ های روشنایی روز ، لنزهایی که نور را روشن می کنند و غیره از جمله تغییرات ساختاری مهم در محفظه چراغ جلو سایپا P90 در مقایسه با مدل خارجی هستند. علاوه بر این ، طراحی قسمت جلوی P90 با توجه به ابتدای روز و قطعات سپر ، درب موتور و گلگیرها ، سبک طراحی کاملاً جدید و ابتکاری سایپا را بر روی پلت فرم 0 گروه رنو-نیسان نشان می دهد. طراحان جوان مرکز تحقیقات سایپا نیز در این پروژه سعی کرده اند خودروی P90 را مانند سایر محصولات جدید این خودروساز ایرانی با استانداردهای معتبر بین المللی مانند ECE و استاندارد محافظت از عابر پیاده روانه بازار کنند.

تر و تمیز کردن موتور ، زاویه سپر و ساختار جدید لایه لایه درب محفظه موتور از جمله تغییرات استاندارد ایجاد شده در L90 برای به روزرسانی P90 با قوانین و اصول به روزتر است. در مورد طراحی نمای عقب نیز می توان گفت که سادگی معمول محصولات ارزان قیمت گروه رنو دیگر در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب در درب صندوق عقب و سپر و گلگیرها طراحی شده است. . از طرف دیگر ، با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب ، قالب درب موتور و سپرها ایجاد شده ، ظاهر جوانتر و جذاب تری در P90 دیده می شود ، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خطوط خسته کننده و تیز و ورزشی. بدن عضلانی در خارج از P90 دیده می شود.

سایپا P90 در نسخه های مختلف به بازار عرضه می شود و همانطور که قبلاً اعلام شده بود ، پروژه پیشرانه جدید گروه خودروسازی سایپا برای P90 و سایر محصولات جدید در دست توسعه است و در آینده نزدیک موتورهای این محصول نیز معرفی می شوند. انتظار می رود این بروزرسانی دوران تحول در صنعت خودروی کشور را آغاز کند.

نظرات خود را در مورد طراحی گرافیکی سایپا P90 با ما در میان بگذارید.