مدتی است که تولیدکنندگان موبایل به طور جدی به دنبال گسترش سبد محصولات خود به دستبندهای هوشمند و هدست های بی سیم هستند. اکنون ، شرکت تحقیقاتی Canalys پیش بینی کرده است که بازار لوازم جانبی هوشمند تا پایان سال 2020 حدود 32 درصد و تا سال 2021 حدود 28 درصد رشد خواهد کرد.

طبق گفته های این شرکت ، تا سال 2021 تعداد کل دستبندهای هوشمند و هدست های بی سیم به 558 میلیون و در پایان سال 2024 به 760 میلیون خواهد رسید. بازار این محصولات نسبت به بازار گوشی های هوشمند در برابر اپیدمی ویروس کرونا مقاومت بیشتری دارد.

این به دلیل اصطلاحاً “اثر رژ لب” است که مصرف کنندگان را به سمت خرید محصولات کوچکتر و ارزان تر در بحران اقتصادی سوق می دهد تا نیازهای خرید خود را تأمین کنند. علاوه بر این ، از زمان شیوع Covid-19 ، توجه مردم به سلامتی و رفاه بیشتر شده است و همین امر باعث افزایش فروش محصولات مارک هایی مانند Xiaomi ، Garmin ، Fitbit و Huami شده است.

اگر به نقشه توزیع جغرافیایی محصولات نگاهی بیندازیم ، تا سال 2020 بیشتر لوازم جانبی هوشمند در آمریکای شمالی ، چین و اروپا فروخته می شود.با این حال پیش بینی می شود در 5 سال آینده منطقه آسیا-اقیانوسیه پس از چین به دومین بازار بزرگ تبدیل شود. آره. ایالات متحده و اروپا به ترتیب در رده های سوم و چهارم قرار گرفتند.

Canalys گفت که مارک های چینی محصولات متنوع تری را نشان می دهند و تجهیزات کم هزینه آنها می تواند نیازهای کاربران محلی را بهتر برآورده کند. کانال های توزیع توسعه یافته به چین و سایر کشورهای آسیایی در افزایش فروش کمک می کنند ، در حالی که هزینه آن نیز کمتر از بازارهای غربی است.