فیس بوک ، توییتر و گوگل در حال آماده شدن برای مبارزه بزرگ بعدی علیه اطلاعات گمراه کننده تبلیغات هستند. این سه شرکت باید با نهادهای حقیقت یاب و اطلاعات در مورد شیوع واکسن کرونا به آژانس های دولتی در سراسر جهان مبارزه کنند. سیستم عامل های بزرگ رسانه های اجتماعی ، با مشارکت محققان و آژانس های دولتی در انگلیس و کانادا ، در حال کار بر روی یک پایگاه داده برای مقابله با اطلاعات نادرست در مورد واکسن Covid-19 هستند.

این گروه تمام عیار در یک خبرنامه در وب سایت خود نوشت: “با توجه به اینکه چند ماه با واکسن کرونا فاصله نداریم ، موج نادرست اطلاعات می تواند اعتماد به نفس دارو را در سخت ترین زمان تضعیف کند”. این پروژه در تلاش است تا از آنچه در امواج اطلاعاتی كه در جریان انتخابات یا در طی یك بیماری همه گیر اتفاق می افتد ، با آن مواجه شویم ، بیاموزد. “بنابراین ما می خواهیم بحران بعدی را قبل از وقوع کنترل کنیم.”

این پروژه شامل فیس بوک ، گوگل ، توییتر و آژانس های تحقیقاتی از ایالات متحده ، انگلستان ، هند ، هند ، اسپانیا ، آرژانتین و آفریقا است. طبق سایت کامل واقعیت ، این گروه استانداردهایی را برای پاسخگویی در برابر اطلاعات گمراه کننده تنظیم کرده و یک پایگاه داده مشترک برای ارتقا اطلاعات نادرست ایجاد خواهد کرد.

تصور غلط این است که گروههایی مانند این ائتلاف در نهایت بر این سیاست رسانه های اجتماعی تأثیر می گذارند. اگرچه این سیستم عامل ها اقداماتی در جهت کاهش تئوری های توطئه ضد واکسیناسیون انجام داده اند ، اما پست های آنها چندان جالب نیست.

به عنوان مثال ، فیس بوک اخیراً اعلام کرد که تبلیغات ضد واکسن را ممنوع کرده و از مصرف کنندگان می خواهد از شر آنفولانزا خلاص شوند. اما این شرکت اجازه داده است که تئوری های توطئه واکسن در گروه های اینستاگرام و فیس بوک تبلیغ شود.

در همان زمان ، یوتیوب اخیراً انتشار اطلاعات نادرست در مورد واکسن Covid-19 را ممنوع کرده است ، اما گفته است که حذف فیلم هایی که نگرانی های عمومی را ایجاد می کنند ممنوع است. توییتر همچنین اقداماتی را برای ارتقا واکسن و داده های اپیدمیولوژیک انجام داده است ، اما برخی از تئوری های توطئه را رد می کند.

نیازی به گفتن نیست که آزمون به تنهایی کافی نیست. رسانه های اجتماعی ناشران اطلاعات نادرست درباره واکسن ها را می پذیرند. در نتیجه ، مخاطبان این تئوری های توطئه به جوامع آنلاین دیگر نیز سرایت کرده اند. این امر برخی از متخصصان را متقاعد کرده است که آزمایش به تنهایی مثر نیست. آنها می گویند ، اطلاعات صحیح باید برای کاربران قانع کننده و منطقی باشد و مظنونین باید برای کارشناسان ارسال شوند.

شرکت های تمام عیار با پرداختن به این راه حل ها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند. اما اگر این اقدامات به زودی اجرا نشود ، با واکسن کرونا در آینده وضعیت در شبکه های اجتماعی پیچیده تر خواهد شد.