Virgin Hyperloop با اولین آزمایش سرنشین دار ، یک قدم به کشف نوع جدیدی از حمل و نقل نزدیک شده است. یکشنبه شب ، این شرکت دو مسافر مترو 500 متری را به مرکز DevLoop در نوادا منتقل کرد. این شرکت می گوید که در فناوری لوله خلا به نقطه عطفی جدید رسیده است.

جوش جیگل و بنیانگذار Virgin Hyperloop و سارا لوسیان ، رئیس بخش تجربه مسافر این شرکت ، اولین کسانی بودند که این آزمایش را انجام دادند. جگل شخصاً در این آزمایش شرکت کرد تا اطمینان خود را از فناوری این شرکت نشان دهد. لوسین یکی از 40 کارمندی بود که داوطلبانه در صندلی دوم کپسول نشست. ویرجین هایپرلوپ می گوید هر دو مرد برای اطمینان از سالم بودن و آماده بودن شرکت برای سفر ، تحت تمرینات و آزمایشات مختلفی قرار گرفتند.

این شرکت قبل از آزمایش گفت که هدف اصلی آن ایمن نگه داشتن مسافران است زیرا توجه زیادی به پروژه آن وجود دارد. جیگل و لوچین نقاط خروج اضطراری و فرآیندهای از قبل آماده شده در لوله را توصیف کردند تا در صورت بروز مشکل از کپسول خارج شوند. هایپرلوپ گفت این دو در طول آزمایش دائماً با مرکز کنترل در تماس خواهند بود.

جیگل و لوسین این آزمایش را با کمک نسل دوم لنت هایپرلوپ موسوم به XP-2 یا “مورچه پگاسوس” انجام دادند. XP-2 به گونه ای طراحی شده است که صندلی راحتی داشته و بر راحتی مسافران تمرکز دارد. صندلی های ضد پگاسوس مانند اتومبیل های مسابقه دارای کمربند ایمنی پنج نقطه ای بودند ، اما این تنها تغییر خاصی بود که برای آزمایش انجام شد. هدف هایپرلوپ این است که نسخه نهایی محصولش مانند حمل و نقل عمومی به نظر برسد.

سرعت کپسول برای حفظ ایمنی و راحتی مسافر در هنگام شتاب گیری و ترمزگیری به 172 کیلومتر در ساعت محدود شد. این کمتر از نیمی از حداکثر سرعت کپسول است که قبلاً در پایان سال 2017 در آزمایشات به 386 کیلومتر در ساعت رسیده بود. البته طول لوله دلیل دیگر این محدودیت بود. فاصله 500 متر برای رسیدن به چنین سرعتی بسیار کم است. با این وجود انتظار می رود سرعت های بالاتر پس از راه اندازی مرکز هایپرلوپ در ویرجینیا غربی آزمایش شود.

سخنگوی شرکت ادعا می کند که دستاورد روز گذشته آنها مشابه فرود انسان روی ماه بوده است. آزمایش ایمنی پادک ها برای حمل و نقل مسافر گام مهمی در جهت دستیابی به هدف نهایی است. این آزمایش همچنین می تواند سرمایه گذاران و قانون گذاران را تشویق به توسعه این فناوری کند.